Ik ben dr!

4 februari 2010 - Paramaribo, Suriname

Nou ik ben dr heur! Heel bijzonder als  je hier het vliegtuig uit stapt.. het regende een beetje dus het was een beetje te vergelijken met de tropen kas van burgers zoo.. Moesten we toch nog 45 km met de de ophaal dienst naar ons appartement.. maar goed dan heb je ook wat. Tis een mooi nieuw pand en ik deel mijn unit met Mark, een derdejaars student. Klein keukentje en badkamer zit er bij. En er is internet hier dus daarom kan ik nu om kwart voor 9 's ochtends al mooi mijn eerste berichtje hier typen.

De ventilator aan het plafond is echt geweldig anders was het echt te warm! Haha zo zit je nog te klagen over de sneeuw en een dag later is t al weer te warm :P

De huizen zijn ook heel apart hier.. Het meeste kan wel een pot verf gebruiken en je ziet soms schuurtjes (waar dus mensen in wonen!) naast hele grote mooie bungalows staan!

Vandaag moeten we ons aanmelden bij de vreemdelingenpolitie, gaan we ff boodschappen doen en paramaribo een beetje bekijken.. ik ben benieuwd!

Groets

PS: bedankt voor jullie berichtjes en kadootjes en kaartjes super tof allemaal!
PPS: Erik ik denk antwoord 'b' zanger van de shit-bucket... is dat goed?

1. Theo Broeks:
    Hallo Sander,

Krijg net bericht van je moeder dat je vertrokken bent. Had je net willen uitzwaaien. Ik begrijp uit je bericht dat je naast de studie misschien wel kunt bijklussen als huis-tuin en keukenschilder. Veel plezier op je stage en doe veel levenswijsheid op.
  2. Carin:
    Ha Sanders,

't zal wel ff zweten zijn van die kou naar die vochtige hitte.
    Heb je gelijk een sauna-ervaring mocht je die nog niet hebben gehad.
    Fijn dat je onderkomen zo nieuw is, vast wel wat beter dan Lisette in India.

Geniet ervan en groetjes van,

Carin
  3. silvo:
    Hoi Sander,

Tip: Ga gelijk met je luie reet in de zon liggen dat waarderen die surinamers. Kijk, een intregreerde nederlander !
    Veel succes daar en probeer niet de krant te halen!

Groetjes Silvo
  4. Ineke:
    Hoi Sander,

Fraai is dat vertrekken zonder wat te zeggen, maar goed wat je al zegt 3 maand is ook weer niet zo lang. Qua weer ga je er in ieder geval flink op vooruit. Have fun in de rimboe.

groetjes Ineke
  5. Benny en Diny:
    Hallo Sander,

Vanuit het koude Nederland een groet aan het warme Suriname.
    Te gek dat je daar stage kunt lopen. Heel veel succes met de Surinamers. Misschien kunnen ze jou het papiamento leren. Bij terugkomst verwachten we natuurlijk wel een mooie lezing over de 3 maanden.
    Relax man. (motto Surinamers)

Groetjes Benny en Diny
  6. Lisette:
    Hey lief!

Wat snel een bericht! leuk leuk! Fijn dat het allemaal al bevalt.. de eerste dag! Vindt de politie je ook lief daar? ;-)
    owh krijg ik nu een sms van je haha! wat een timing!

Nou ik ga slapen.. en voor jou nog een fijne avond en acclimatiseer een beetje he... anders wen je nooit aan de warmte!

kus kus
  7. E:
    Hey kerel!

Mooi dat je veilig bent overgekomen! Was overigens het drank in de vliegtuig nog voor nop? ook de wiskey?

Heb je overigens nog last gehad van scheeuwende kinders in het vliegtuig of viel dat nog wel mee?

Geniet van de warmte en de ervaring!

Als je de kans heb laat even wat foto's zien!

Cheers

Erik
  8. Marlon:
    Broertje!

Goed dat je veilig ben overgekomen!
    ik ben nu al jaloers!
    en omdat ik je zo mis heb ik al even kleren geshopt om het verwerken haha (a)
    Wel heerlijk rustig nu thuis zo alleen met marco!
    kom je ook snel met de eerste fotootjes?

liefs
  9. Jolande:
    Heeeey pumpkin!!

Gaat goed daar dus, dat lees je meteen. WARMTE!! :D Hier ligt er nog steeds sneeuw, niet veel dus ons hoor je niet klagen hoor ;) Hahaha. Dat het internet goed voor elkaar is, is natuurlijk ook heerlijk! Kan je lekker je site blijven updaten.

Vanavond ga ik gezellig ff over je roddelen in de kroeg bij een lekker wijntje en heel mss wel zo'n lekker Van Dobben bitterbal.

Veel plezier!!!!

X
  10. Lisette:
    6 februari 2010
    hm ja die bitterballen waren heerlijk! Mede mgoelijk gemaakt door marlon.. je weet niet wat je mist.. echte van dobben!

ome silvo was er ook nog! een en al gezelligheid int cafe! is daar ook leuk uitgaan? ;-)

slaap lekker!

kus
  11. Klazien Broeks:
    7 februari 2010
    Hoi Sander,
    wij zijn terug uit Brussel, een heerlijk weekendje gehad en zelfs zaterdag de hele dag de zon en de eerste terras stoelen waren weer bezet. luxe hotel, veel van Brussel gezien. Ook nog even genoten in de Ierse pub van een pint guinnes. de belgische bonbons zal wel op zijn als je terug komt, maar ja je kan niet alles hebbben. groetjes en een dikke kus pa en ma