Knuffelen met slangen!

22 februari 2010 - Paramaribo, Suriname

Zo weer een week stage erop zitten. Toch ff anders dan in Nederland hoor.. Je doet je best, je kijkt waar mogelijkheden zijn en je probeert je aan te passen. Van mijn ervaringen en aanpassingen probeer ik nu een plan te maken om te kijken wat ik hier kan betekenen. We zullen zien..

Dit weekend weer lekker gerelaxed, zoals dat hoort als je in Suriname bent! Vrijdagavond uiteten bij 't Vat: Hamburger met extra friet :p lekker! En daarna lekker stappen in La Caff voor de verandering. Was heel gezellig en die avond waren Eefke en Tommy ook mee. Zij zijn deze week aangekomen in Paramaribo. Tommy en Eefke zijn ook twee 4e jaars studenten van de Pabo, maar zij verblijven ergens anders in de stad. Maar deze en waarschijnlijk nog wel veel meer avondenden deden ze gezellig met ons mee.. We hebben ons weer optimaal vermaakt.

Zaterdag was weer een langzaam-aan-dag en 's avonds hebben we met z'n allen pannenkoeken gegeten! Ik heb geen idee hoeveel maar ik stond met 3 kleine pannetjes aan het ene fornuis de een na de andere pannenkoek om te gooien :P.. Doet me denken aan al die vakanties met de vrienden!

Zondag gingen we naar de Paramaribo Zoo. Het regende elke keer tussen de zonneschijn door (en als het regent hier, regent het ook goed). Maar daardoor was t wel lekker rustig in het park(je). De dierentuin was niet groot, maar ze hebben wel een aantal mooie beesten (check de foto's). Maar het mooiste van de dag waren wel de slangen.
We zaten wat te drinken en te eten toen 3 mannen een eind verderop slangen in zakken aan het doen waren (deze zouden vrij gelaten worden). Iedereen dr naar toe en foto's maken natuurlijk. Het mooie van mensen is dat ze steeds iets dichterbij gaan staan bij dat gene waarvan ze denken dat het juist gevaarlijk is. Totdat er een vraagt of ie zo'n slang ook vast mag houden (3 keer raden wie :P) Dat mocht wel, en u houdt de kop vast zeg ik nog.. nee dat doe jij ook... oke niet te hard knijpen dus, dat vind ie niet fijn.. Deze moest in de zak, maar we mochten wel mee naar het slangenverblijf. Hij had nog wel een lieve boa constrictor waar je mee kon knuffelen! (Rare zin he) Maar inderdaad, het beest kroop rustig over je armen (in je nek haha) en vond t allemaal best. Voor wie durfde wilde hij ook nog wel ff de anaconda pakken (grootste gevonden exemplaar 9 meter! Deze niet hoor.. ik denk hooguit 2 meter)... Nou ook daar nog even mee op de foto..

Echt een super gave ervaring.. Dat gebeurt je in een Nederlandse dierentuin nou nooit.. Hoewel het schijnt dat de tijger hier een keer is uitgebroken en drie honden en twee schapen heeft opgegeten.. Maar dat was wat de taxichauffeur ons vertelde. Nu bleef ze gelukkig in haar kooi..

Goed weer een van die dingen die je in Suriname kunnen gebeuren.. echt heel bijzonder.. Bekijk de foto's maar ff, die zijn heel stoer, al zeg ik t zelf haha...

Groetjes allemaal en een kus voor mijn vriendinnetje...

PS: Wendy succes op de brommer ;)
PPS: Frank alvast gefeliciteerd voor morgen!

1. Jesper:
    22 februari 2010
    Heeyheey Sander,

Hoe is die daar? Volgensmij vermaak je je wel goed:D. Ben jaloers op al dat mooie weer wat je daar hebt. Vandaag was het hier de hele dag regen. Met mij gaat hier alles prima, maar wel zwaar tussen alle vrouwen:P Het man zijn wordt hier erg onderschat!!!

Veel plezier daar,

Jesper
  2. Marlon:
    22 februari 2010
    dag broertje,

eigenlijk hoef ik je helemaal niets te vertellen, want suus heeft je al op de hoogte gebracht haha,
    hoewel.. eigenlijk wist je al meer dan ik dacht.. voor dat ik het uberhaupt wist.. flauw hoor!

wel eng hoor die slangen! :O
    ik ben deze week fanatiek bezig, elke ochtend ( nouja met uitstel tot de middag als het bed weer eens heerlijk warm is) ga ik hardlopen..
    maar veel pelzier nog!
    wacht op het volgende verhaal!
    kus je zusje!
  3. Marloes:
    23 februari 2010
    stoer hoor Sander dat je zo'n slangetje durfd vast te houden. Gelukkig heeft hij niet uitgehaald naar jou. Je verhaaltjes klinken allemaal wel leuk. Zon, lkkr warm, allemaal leuke dingen doen en een beetje stage. Iedereen trekt dat wel denk ik. In Nederland is het kut weer:P alleen maar regen en koud.

Nou nog heel veel plezier daar en op naar het volgende verhaaltje.

Liefs,,
  4. Judith:
    Hey Steve ;-)

What's next.....krokodillen knuffelen?? hahaha
    Supergaaf man!! Ga zo even de fotootjes bekijken! Ben wel benieuwd naar die stoere!!

Groetjes Judith
  5. Melvin:
    Eey Broexie!
    Geweldig om te zien die slangen! Bevalt het een beetje daar?
    Het zal wel heel wat anders zijn dan de stages hier in Nederland...

Ben benieuwd naar jullie verhaal als jullie weer terug zijn in het oo zoooo koude Nederland!

Greetz Mellie:D
  6. opa&oma:
    hoi,slangenman,
    Wat een belevenis,jij durft wel,ik moet er niet aan denken,zo'n beest om m'n nek.
    Heb je ook lekker les gegeven,en de kinderen vonden het zeker wel prachtig,een meester uit holland?
    Hier begint langzaam de kou weg te gaan,het wordt ook wel tijd.
    Krijg jij nog mee de schaatswedstrijden in Vancouver?
    Wat een spanning op de 1500m bij zowel Mark Tuitert als bij Irene Wüst.
    Nu vanavond nog de 10 km,en dan is de spanning wat het schaatsen betreft weg,wat een rust!!!!

Succes deze week,en tot het volgende weekendbericht.Wij vinden het geweldig,en de foto's super.

Liefs en groetjes,Opa & Oma.
  7. Lisette:
    Hoi vriendje,

Ik vind je een held hoor met die slang om je nek, maar je laat dat nieuwe vriendje van je maar mooi daar als je 25 april weer naar het prachtige nederland terugkeert!
    Elke keer were leuk om je bericht te lezen met de foto`s erbij.. maar je mag wel eens wat aan je kleurtje gaan doen hoor...! al 3 weken daar en nog helemaal niet zo bruin :-p foei!

Ist al wat minder gaan regenen of moet ik de regenboots maar opsturen? Hier ist grauw.. met vandaag af en toe een zonnetje! Dat maakt de boel al weer een stuk vrolijker! Succes met stage weer en tot spreeks!

kus en liefs van mij
  8. Jolande:
    Hey Pumpkin!

Gaat lekker daar! Pas wel op voor je gave nekje, want anders is die zo doormidden;) De regen daar is vast niet zo irritant als hier... paar graden warmer enzo. Iig is de sneeuw eindelijk weg:)

Kus!
  9. Marc:
    24 februari 2010
    Hoi Jongen!!

Fijn om te lezen dat alles goed met je gaat. Mooie foto´s, alleen je hebt nog steeds geen kleurtje gekregen! Hoe krijg je het voor elkaar?:P
    En dan ook nog met slangen knuffelen. Ik doe het je niet na! Bij gebrek aan Lisette een uitstekend alternatief!;)

Over 2 maanden zie ik je wel weer in Nederland en ik verwacht dat je dan sowieso een lekker gebruind kleurtje hebt!;)

Veel plezier nog de komende weken!

Groetjes van je zwager uit Groningen :)
  10. Sander:
    25 februari 2010
    Ai vandaag toch beetje verbrand.. :S stond een lekker windje dus had niet echt door...

Beetje jammer, maar bij jullie wordt t ook al warmer hoor ik!

Groets mij
  11. Jennifer Broeks:
    26 februari 2010
    Ha ha ik moest gelijk denken aan de roloreclame met die Olifant toen ik die foto zag met de nu nog minianaconda......en voila de volgende foto had je al het bijschrift: als je hem maar niet beledigd.
    Staat je goed zo'n anaconda, matcht uitstekend bij je blouse:)

Heel bijzonder dat je mocht knuffelen met die slangen, dat zie je inderdaad niet vaak. De enige die in Nederland een keer wou knuffelen met de bezoekers dat was Bokito en volgens mij was die ook beledigt. Dus pas op wat je zegt........je weet maar nooit :)
  12. Leonie:
    1 maart 2010
    Hee Sander,

We hebben echt wel de twee uitersten gekozen ja! Jemig gemiddeld 30 graden bij jou.. Hier mag ik blij zijn met -5 overdag en -15 's nachts:p Achja, heeft allebei zo zo'n charmes..
    Wel vreemd hoor, knuffelen met slangen. Ik hou het liever bij elanden als het kan:p Haha, volgensmij heb je hier in Noorwegen niet echt knuffelbare beesten, maar wie weet..
    Veel succes nog met stage!

Groetjes Leonie
  13. Eefke:
    1 maart 2010
    Heey Sander!
    Ik zag je link staan bij het reisverslag van Leonie en sprak toevallig je broertje vanmiddag in de trein, dus dacht laat ik eens even kijken, hij had het er al over dat je had geknuffeld met slangen.. vette foto's ;)
    Heel veel plezier en succes daar nog!

Groetjes Eefke