Weekje 7

22 maart 2010 - Paramaribo, Suriname

Hey lieve kijkbuislezers,

Een rustig weekje achter de rug.. Stage gaat zijn gangetje en heb ik wat oudergesprekken mogen bij wonen. Erg interessant en ook heel leerzaam. Ik merk toch dat ik als Sallandse boerenjongen af en toe best moeite heb met de cultuurverschillen tussen mij en de kinderen. Communiceren gaat niet altijd even soepel, soms begrijpen ze me niet of praat ik te snel.. tja een allochtoon met een accent is nou eenmaal lastig te volgen merk ik aan de kinderen. Maar goed ik doe mijn best om wat bruggen te slaan. Zo kun je met een pakje kaarten en een paar simpele trucjes de volle aandacht krijgen! Verbazing kent geen grenzen..

Verder heb ik afgelopen week ook een paar mooie all stars voor omgerekend 10 euro op de kop weten te tikken.. Verder bij een gezellige, beetje eigenaardige man op het onafhankelijkheidsplein heb ik nog een paar mooie houtsnijwerkjes gekocht. Ik wilde wel wat kopen, maar de man was niet bij zijn koopwaar, dus is zijn vriend hem gaan halen.. hij was aan t zwemmen in de rivier. Afijn hoewel ik er nog 20 SRD op af wist te dingen en ik kreeg er nog een mooie houten briefopener met mijn naam erin bij, had ik toch het gevoel dat ik afgezet ben. Maar goed je bent niet voor niets blanke in een ander land..

Vrijdagavond zijn we uit eten geweest bij Zus en Zo.. Gezellig eettentje met een mooi terrasje met lampjes en een podium inclusief coverband.. De rastaman wist er nog een mooie versie van nights in white satin uit te persen, dus de maaltijd was geslaagd. Op weg naar de kroeg nog even gestopt bij het 'stop discriminatie' festival op het plein. Was even leuk om te zien, maar we gingen al gauw door naar de kroeg voor een avondje poolen. Bij de deur weer gediscrimineerd, 10 SRD entree voor mannen (incl. belasting).

Zaterdag een beetje voor school gewerkt (tja doe ik ook nog wel eens) en nog een foto proberen om te zetten in potlood (zie foto's) oordeel zelf. Na een lekkere roti met extra kip zijn we 's avonds bij Tommy en Eefke opbezoek geweest. T was ff zoeken, maar we wisten de taxichauffeur uit te leggen waar hij heen moest. Voorval: We moeten naar de Canadastraat, we rijden door een buurt met straatnamen als curacaostr, ecuadorstr, portugalstr en ik zeg: "we zullen wel in de buurt komen." Taxichauffeur:"Nee deze straten zijn allemaal landen"...? Erik het spijt me maar volgens mij is Canada geen land meer.. t zal wel een provincie zijn ofzo.. Goed we zijn er gekomen...

Erg gezellig met een leuk drankspelletje genaamd kingsen (de meesten vast wel bekend, zo niet dan hebben nog even een gezellig avond als ik terug ben) .. t was vooral grappig op t moment dat de regel kwam dat iedereen die antwoord zou geven op een vraag van mij, moest drinken... Leuk :P  Daarna door na de grote disco Zsa Zsa Zsoe! Mooie, koele(!) tent. De muziek is niet zoveel anders als andere disco's/kroegen hier, maar de sfeer was goed. Om een kort verhaal lang te maken: het dondert en t bliksemt en het regent... wist je dat het om half 7 's ochtends al weer helemaal licht is hier?!

Niet lang geslapen trouwens, want om 12 uur zouden we opstaan en naar t zwembad gaan! Wonderwel was ook iedereen om 12 uur min of meer wakker! Met z'n zessen en wat drank en ijs in de taxi naar waterpark. Het schijnt al 2 jaar in aanbouw te zijn en het is nog niet af, maar gelukkig het zwembad wel. Heerlijk rustig en lekker water. Op de foto's zie je nog hoe we heerlijk in het water een spelletje chinees pokeren spelen. Dat mocht eigenlijk niet, net zoals eigen consumpties meenemen, maar ik denk dat ze al lang blij waren dat er extra bezoekers waren, dus het was niet zo'n probleem.
's Avonds nog gezellig een filmpje gekeken met z'n allen en maandag weer vroeg op voor stage.. Nooit gedacht dat ik red bull echt nodig zou hebben, maar t werkte gelukkig wel.

Een super gezellig weekend, maar voor jullie verder niet zo spectaculair dus ik beloof volgende week weer iets moois. We gaan namelijk volgend weekend naar een natuurgebied aan de kust (Matapica) en we gaan 's nachts schildpadden kijken die eieren gaan leggen! En niet van die lullige roodwangetjes, nee kom nou, de grootste schilpad die er is!

Tot die tijd, een fijne week weer en een dikke kus uit Paramaribo! Doe geen gekke dingen, dat doe ik wel..

Groets

1. Klazien Broeks:
    goedemorgen Sander,
    maak je er geen gewoonte van om elke maandagmorgen met red bull wakker te moeten worden/blijven. Je kan ook beter 5 kilo meer bagage mee terug brengen (cadeautjes natuurlijk :) ) dan 5 kilo lichaamsgewicht van al dat gerstenat.
    Zo, ja je moeder blijft je moeder! je kan er niet ver genoeg voor weg gaan :).
    een dikke knuffel, mam
  2. Jolande:
    Hoihoi Pumpkin,

Helemaal met je moeder eens! Drink nou is gezond ;) Hebben ze daar geen geitenmelk ofzo:P
    Heerlijk zwembad! Krijg er met1 zin van in de zomer! Gelukkig hebben ze het hier ookal 13-18 graden voorspeld voor woensdag :D Terrasjes! Maar die discriminatie is nog niet heel erg, ik bedoel als de mannen betalen, daar kunnen ze weer die discotheek van onderhouden en dan kunnen de vrouwen er weer heen ;)

Ik w8 op het volgende verhaal met schildpadden en foto's!!

X
  3. Oma Meulhof:
    Hoi boyfriend,
    Nou nou.. Sander gaat wel los daar :-p, wordt echt nog wennen als je terug bent in het saaie dalfsen waar 1231 de enige 'spot' is.
    Gelukkig schijnt het zonnetje je hier ook heerlijk en gaan de temperaturen richting de 20 graden! Alleen nog geen zwem-weer.. en was dat het wel dan zal water wel pas in september eens opgewarmd zijn na deze bar koude winter!
    Vind je tekening mooi gelukt.. maak er nog maar een paar :-p.
    Hebbe ze daar geen koffie dan ipv redbull? ;-) Toch 'iets' gezonder.. sterkte nog daar!

kuss
  4. Suzanne scheifes:
    hoi Laiverd!!!
    Zo te zien vul jij je weekenden wel goed..EN terecht!!
    heerlijk,, kan hier nog niet eens van de zon genieten, aangezien ik binnen moet zitten leren..
    Maar als jij er weer bent, ben ik weer klaar met m'n tentamens,, dus dan heb ik tijd om terrasjes te zitten..

Ben super benieuwd naar de schildpadden,, lijkt me echt super om te zien!!!
    dus, veel foto's en een verhaal in geuren en kleuren graag!!
    liefs en een dikke knuffel
    Suus
  5. Marloes:
    Hayhay Sandertje,

Het klinkt daar echt goed, mooi weer vooral. Dat is bij ons vandaag ook voorspeld en het zonnetje begint er al een beetje doorheen te komen. Bart en ik zijn al druk bezig met de daktent voor volgende week want dan weer is kamperen. Zal waarschijnlijk nog wel een beetje koud zijn maar dat overleven we wel:P.
    Gaaf man dat je volgende week schildpadden gaat kijken. lijkt me zo cool vooral hoe ze vooruit komen en hoe snel dat gaat.
    Nou geniet er lkkr van en nog heel veel plezier en tot je volgnede verhaaltje:)
    Liefs Marloes
  6. opa&oma:
    Hoi Sander

Wat is die tekening mooi,maak er nog maar eens een paar,of heb je daar geen tijd voor?Gisteren hier een voorjaarsdag met veel zon,maar vandaag zacht,maar geen zon.Jullie vermaken je best,dat laten de foto's wel zien,en je leert ook nog wat,een goede combinatie.
    En nu op naar de schildpadden,we zijn erg benieuwd,en vooral naar de foto's.We vinden het geweldig dat je ons zo op de hoogte houdt van je reilen en zeilen.
    Nog even dit,Suriname is geen eiland,DOM,DOM DOM!!!!!
    Tot de volgende keer,en succes met alles.

Liefs en groetjes,Opa & Oma
  7. Dickie:
    Hallo Broexie,

Het was weer grappig om te lezen wat je daar allemaal uitspookt.
    Maar de foto's zijn ook, elke keer weer, heel leuk om te bekijken. Ga vooral zo door!

Fijn dat je het zo naar je zin hebt en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal............... over de schildpadden natuurlijk!

Veel plezier, groetjes van alle Veldkampjes.
  8. Sneeuwpop Gert:
    25 maart 2010
    Ha mister,
    zo te horen vermaak jij je ook prima in het buitenland.
    Hier is het weer drukker geworden kwa werk en daarmee ook het aantal keren dat we uit gaan.
    Dus helaas kan ik niet aan je verzoek voldoen dat ik geen gekke dingen ga doen. =P
    Zal zelf binnenkort ook maar weer eens een verhaal plaatsen.
    Geniet van het mooie warme weer en de super omgeving.
    Probeer ik hier de kou op de bergtop te overleven.

Servus!
  9. Sander:
    25 maart 2010
    Yeeeeeej!!! Mijn vriendinnetje komt hierheen!!!! Joehoe!
  10. Judith:
    28 maart 2010
    zo ben ik weer even bijgelezen....liep een beetje achter!!

Die schildpadden is helemaal gaaf en bijzonder om te zien! Ik heb het in Maleisie ook gezien! Hoop wel dat je goede ogen in het donker hebt (althans bij ons mocht er geen licht aan ;-) )

Leuk dat je vriendinneke komt btw!! Kunnen jullie misschien jouw entree delen, voel je je misschien minder gediscrimineerd! haha

Have fun!!

Liefs Judith