Zon, strand en... oh ja stage

15 februari 2010 - Paramaribo, Suriname

Nee zo erg is het ook weer niet.. Tis geen vakantie waar stage ff tussen door gedaan wordt.. eerder andersom, maar voor jullie zal het anders over komen. Ik mag namelijk niet veel vertellen en geen foto's van de kinderen op internet zetten ivm privacy. Wat ik wel kan zeggen is dat ik een leuke school heb met een erg leuke klas. Ook mijn met mijn mentor kan ik het heel goed vinden (echt waar hoor!). Ik heb de eerste week stage er nu op zitten en ik heb heeeel veel indrukken opgedaan. Ik heb vooral meegekeken en meegedaan om de klas, de leerlingen en de manier van werken te zien en te leren kennen.

Ik heb al gemerkt dat ik hier heel veel kan leren en veel ervaring kan opdoen. En hopelijk kan ik ze hier ook nog wat leren en laat ik een goede indruk achter.. Ik vind het best spannend want dinsdag ga ik de lessen draaien. Maar eerst hebben we maandag carnaval op school! Gelukkig maar, want ik was al bang dat ik voor het eerst carnaval moest missen.. Hoewel dat zal vanavond niet gebeuren aangezien er een club achter ons appartement nu groot feest heeft.. en dat zal nog wel even door gaan denk ik.. fijn, want ik moet morgen al om 7 uur op school zijn! Ik heb voor de gelegenheid maar een fel gekleurde sombrero gekocht :P hoewel ik niet denk dat ik 'er staat een paard op de gang' nog zal horen... alaaf!

Vandaag naar White Beach gegaan! Check de foto's en je weet wat ik bedoel.. echt super ontspannend.. Lekker in de zon op een klein wit strandje (wat niet druk was) in een hangmat... White beach ligt niet aan de zee maar aan de rivier een paar kilometer ten zuiden van Paramaribo. Wat wel grappig is dat je maar een klein stukje hebt om de te zwemmen. Dat is afgezet met een groot net.. dat is niet voor ons binnen te houden, maar om de piranha's buiten te houden! Haha konden we wel wedstrijdjes houden wie het langst zijn vinger door het net durfde te steken.... Best sneu van Marc z'n vinger... maar hij had wel gewonnen!

Nou bent ik donders moe, dus wat ik vergeten ben komt later wel... Have fun met de foto's daar in de sneeuw ;) haha

PS: Jennifer als ik terug ben hoop ik mijn nieuwe achternichtje snel te zien! Ze ziet er iig heel lief uit! (tis toch wel een echte Broeks he? Sterke genen nemen altijd de overhand, sorry Ralf ;)

1. Klazien Broeks:
    Goedemorgen Sander,
    Beprijp niet helemaal waar je nu zo moe van bent :) als ik je zo in de hangmat zie liggen. Hier zitten we dus nog tussen de carnavalvierders je zussen en broer maar die moeten je zelf maar schrijven hoeveel lol ze tot nu toe hebben gehad. Carnaval bij 30 graden dat klinkt aantrekkelijk. De optocht zaterdag was lang en leuk maar door de lengte hebben wij erg lang in de kou gestaan waardoor we verkleumd waren.
    De familie is ondertussen ook weer uitgebreid. Dennis en Brenda hebben hun 3de zoon gekregen. Ik stuur je het kaartje nog wel door via de mail.
    Succes met het lesgeven, maar dat zal vast lukken.
    Groetjes, kus pa en ma
  2. opa&oma:
    hoi,bofkont,

Het is letterlijk bij jou,het nuttige met het aangename verenigen.Maar we hebben wel begrepen dat je er niet voor niets bent,want zo te horen ,leer je er veel,en dat is ook de bedoeling.
    Wat een heerlijk eiland,je maakt ons wel jaloers met je mooie foto's,en je hebt ook de tijd om er van te genieten.
    Gisteren was Lisette hier nog,om haar aototje te laten zien.Wat een snoepie,en hij ziet er als nieuw uit.
    Wij kunnen ons voorstellen dat ze er erg blij mee is,en nu nog een baan,dat zou helemaal top zijn,maar dat gaat wel lukken.Jij zult hem op de foto wel gezien hebben.
    Succes deze week met lesgeven.

Groetjes,uit een koud nederland,opa & oma
  3. Pauline:
    Heee Sander!
    Ziet er allemaal echt ont-zet-tend goed uit zeg.
    Hier is van de week weer voor de zoveelste keer een laag sneeuw gevallen, maar dat zul je al wel gehoord hebben ;)

Succes met stage! Zo te horen komt dat wel goed.
    Is het nog heel erg verschillend met Nederland allemaal?
    Geniet ook van Suriname natuurlijk, je zit niet voor niets zo'n eind weg he!?

Liefs Pauline
  4. Frank en Ellen:
    Hey Broex!
    Ziet er goed uit daar! hoe je stage ook verloopt je zit in ieder geval in het land van 'no worries, be happy!'.Hier veel ouwe, vieze, opgevroren sneeuw. Zaterdag avond bij Jo geweest. Lisette was er ook nog.
    Ow Ellen komt net binnen van het wandelen en zegt dat zich een verse sneeuwlaag aan het nestelen is. naja...
    Ik ben thuis, had gevraagd vrijdag vroeg thuis te zijn (i.v.m. ons weekendje weg), maar dan is meteen de ganze firma in rep en roer. dus ik zit thuis haha. lekker!
    hmm ik ruik koffie! hoe bevalt het leven daar verder buiten de stage om? gemoedelijk land? goed eten? altijd da zon? we missen je creatieve geest, je vriendelijk voorkomen en je sublieme leidinggevende capaciteiten uh... nou ja eigenlijk nog net zo hard als toen je er nog wel was!
    hey kerel een fijne tijd daar en laat af en toe wat van je horen! big brother is watching you!

Frank en Ellen

Zo! koffie...
  5. Lisette:
    15 februari 2010
    *jaloers* waaaah die foto`s.. geweldig!! En carnaval zoals het hoort te zijn.. met het zonnetje erbij ;-) en een lekkere fruitshake jam jam. Pas maar op dat je niet te veel vitamientjes naar binnenwerkt.. straks kom je nog gezond terug!

maar ik ga nu ff met je msnen want anders wordt ook zo dubbel!

kus kus
  6. Jolande:
    16 februari 2010
    Ohw, dan ben ik lekker nu met je aant msn-en ;)

Kus!
  7. Carin:
    17 februari 2010
    Hoi Sander,

Nou da's wel genieten zo te zien; lekker relaxen aan het strand. Heb je ook wel nodig met die lange werkdagen en die hele lange siesta's, echt heel vervelend.
    Veel succes met het lesgeven, het gaat vast heel goed.

groetjes,

Carin
  8. Klazien Broeks:
    17 februari 2010
    Hallo Sander,
    vandaag ook aan de droge rijst ! :)
    kus mam