Tis mooi ewest...

24 april 2010 - Paramaribo, Suriname

De laatste week ging snel voorbij... Stage is nu afgerond en de vakantie is ook bijna voorbij..

Na Galibi hebben we natuurlijk nog meer leuke dingen gedaan.. Hoewel het regenseizoen al flink staat te dringen hadden we toch nog een paar dagen echt zonnig weer, gelukkig! Dus zondag zijn we voor een herkansing naar White Beach gegaan. Nu samen met Pieter en Aisha.. Heerlijk die zon vond vooral Lisette, want ze heeft het idee dat ze me nog moet inhalen.. Het is voor haar wat moeilijk te behappen dat ze straks naast een vriendje loopt die bruiner is dan haar.. Hoewel ze aardig bij gekleurd is en haar vervellende schouders nu ook redelijke bruintinten beginnen te vertonen begint haar zelfvertrouwen weer wat terug te komen ;)

Maandag hebben we besloten om nog een trip naar Brownsberg te plannen. Ik vond dat ze toch nog wat van het echte Surinaamse oerwoud moest zien en dus werden we dinsdag ochtend om 7 uur opgepikt bij het Krasnapolsky hotel (ja die is hier ook) en samen met 3 andere toeristen gingen we in een klein busje op weg naar Brownsberg.
Ik had Lisette voorbereid op een hobbelige rit naar de berg toe, bleek deze weg in de tussentijd geasfalteerd te zijn! Dikke prima dacht ik zo.. Op de Brownsberg hebben we wat rondgekeken en hebben we de wandeling naar Leoval gemaakt. Daar hebben we net als ik de vorige keer lekker gedouchet onder de waterval.. er kwam nu al heel wat meer water naar beneden trouwens.. dus voor Lies d'r rug was t wat minder om er onder te gaan staan.. :P

Woensdag, donderdag en vrijdag waren mijn laatste stagedagen en veel werk was er niet meer te doen. Ik heb alles netjes af kunnen ronden en nadat een aantal kinderen mijn emailadres in hun agenda's hadden gezet was het tijd voor een laatste groepsfoto en een 'misschien tot ziens'.
Mocht ik ooit terug gaan naar Suriname dan ga ik zeker bij mijn stageschool langs.. ooit...

Ook op het laatst blijft Suriname verbazen.. zo zaten we laatst op het terras bij waterkant nog wat te drinken komt er plotseling een man langs met een luiaard in de arm. Voor ze dr erg in had zat het beest al bij Lisette op schoot en moest er snel met de telefoon maar even een foto gemaakt worden. Op de vraag waar hij het beest vandaan had antwoorde hij slechts:"Dit is Suriname, uit het bos gehaald". :P

Vandaag wilden we nog even zwemmen en na hooguit een uurtje zon, kwamen de wolken en hoewel we nog een tijd in de regen hebben gezwommen werd t weer er niet mooier op... alsof Suriname zelf zegt: "tis mooi 'ewest, ga nu maar naar huis toe"

Lisette is al van alles aan 't inpakken terwijl ze haar nieuwe all stars aan het inlopen is.. (Toch mooi dat vrouwen twee dingen tegelijk kunnen) Morgen de koffers dicht en terug naar Nederland...

Tot snel allemaal! Kus Sander en Lisette

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jolande:
    25 april 2010
    Yes!!! Bij je laatste berichtje ben ik eindelijk een keertje als eerste!!!

Tot snel weer hier terug in het heerlijk, oost west thuis best Nederland!

XX
  2. Mark, Marjolein en Jelle:
    26 april 2010
    goeie reis terug!!
    en tot ergens in augustus
  3. Judith:
    26 april 2010
    Jammer dat er nu ook een einde komt aan die leuke verhalen!!! Ga maar snel weer!! :-)
    Goede terugreis gewenst!!!

Liefs Judith